Blog

Blijf up-to-date in de wereld van marketing- en sales automation en ontdek handige tips, tricks en tools op ons FAKTOR21 blog.
Niet lineaire buyer journey

Vaarwel lineaire klant! Hoe de koopreis een flipperkast werd

Veel bedrijven zien de koopreis of buyer journey als een rechte lijn. Dus lineair. Daarom duwen ze hun potentiële klanten in een keurslijf. Door te verwachten dat ze een artikel lezen, daarna iets ...

Stefan Kerkhof

3 pijlers van succesvolle sales & marketing alignment

Sales & marketing alignment. Een utopie? Neen: perfect haalbaar voor de meeste bedrijven.

Stefan Kerkhof

Hoe ga je om met deals die on hold staan?

Niet elke deal loopt van een leien dakje. Hij kan trager gaan - of zelfs on hold geraken. Vanaf wanneer kun je een deal on hold beschouwen? Hoe komt het dat deals on hold komen te staan? Hoe voorkom ...

Stefan Kerkhof

Lead scoring: steek meer tijd in kwalitatieve leads

Hoe zeker ben jij dat de leads die je contacteert oor hebben naar wat je hen wilt vertellen? Is het een sprong in het duister? Heb je een vaag idee? Of kun je zelfs zeggen dat je redelijk tot zeer ...

Stefan Kerkhof

Customer retention: tips & tricks om je customer lifetime value te vergroten

Customer retention zou bovenaan het to do-lijstje moeten staan van elk bedrijf. Bestaande klanten tevreden houden is dan ook stukken makkelijker dan geheel nieuwe klanten aan te trekken. Klanten die ...

Kenneth Thys

Sales en marketing alignment: hoe pak je het aan?

Om de resultaten van je leadgen-aanpak te optimaliseren moet je vanzelfsprekend de juiste leads bewerken tot klant. De beste manier om dat te doen is door de samenwerking tussen sales en marketing zo ...

Stijn

3 verkoopstrategieën om je sales te boosten

Durven jouw verkopen ook wel eens in een vroeg stadium te slabakken? Geen zorgen, dat ligt meestal niet aan je team, maar aan het proces. Het gebeurt vaak dat er te veel wordt geoptimaliseerd aan het ...

Stijn

Best practices om als vastgoedspeler automation te gebruiken voor leadnurturing

Vastgoed is big business. Zowel de markt als de concurrentie zijn groot en vraag & aanbod zijn constant in beweging. The early bird gets the worm. Zo simpel is het. Hoe sneller, relevanter en ...

Stijn

Een nieuw CRM-systeem: hoe maak je de juiste keuze?

Een functioneel en overzichtelijk CRM-systeem wordt met de dag belangrijker. Misschien ben je er zelf wel over aan het nadenken om van platform te wisselen of om voor het eerst de stap naar een goede ...

Kenneth Thys

Een gids tot e-mail personalisatie

Personalisatie is niet alleen een leuk hebbedingetje dat je kunt toepassen in je communicatiestrategie. Het zorgt er ook voor dat je e-mails meer overtuigingskracht hebben én dat je leads en klanten ...

Stefan Kerkhof