ANTWERPEN - Een team van zeven marketing automation-specialisten en digitale experts lanceert ‘FAKTOR21’. Hun missie? Marketing- en salesteams helpen om meer return te halen uit nieuwe (online) leads en bestaande klanten. Aan de basis ligt de keuze voor & implementatie van het meest gepaste CRM-systeem—een proces waarvan het ervaren team weet dat vandaag niet altijd even evident is. Maar daar komt nu dus verandering in.
FAKTOR21 is een spinoff van Websteak, een digital leadgen agency dat al zes jaar leads brengt voor onder meer De Boer & Partners, Pomax en de Toyota Material Handling Group. “Wat we de laatste jaren hebben gemerkt, is dat wanneer bedrijven matuur worden in het aantrekken van leads, het niet altijd evident is voor hen om correct met die volumes om te gaan,” meldt managing partner Matteo Van Mol. “Daarom hebben we beslist om een tweede agentschap in het leven te roepen dat zich alleen maar toelegt op sales- en marketingtechnologie.”
Beide bedrijven opereren onafhankelijk van elkaar, maar zijn uiteraard wel complementaire onderdelen binnen een groter leadgeneration-verhaal. Bij Websteak ligt de nadruk op leadgeneration en performance, bij FAKTOR21 ligt de nadruk op automation. “Hier houdt het uiteraard niet op, we zijn van plan om de komende maanden en jaren verder de kaart te trekken van niche-expertises,” vertelt managing partner Nico De Clerck.
Meer business impact dankzij automation
“Organisaties laten heel veel kansen onbenut vandaag,” weet F21’er Stefan Kerkhof te vertellen. “Klanten en leads worden nog lang niet altijd op een structurele manier bijgehouden of gecentraliseerd, waardoor je uiteraard door de bomen het bos niet meer ziet.” Het team van FAKTOR21 weet dat er heel wat oplossingen zijn op de markt, maar dat niet elke oplossing even geschikt is voor elke organisatie. “Voor de een volstaat een geitje, de ander heeft nood aan een Ferrari. Dat besef is er helaas niet altijd. Door de noden en doelstellingen goed in kaart te brengen, zijn we perfect in staat om altijd de juiste oplossing te implementeren. Onze twee belangrijkste partners zijn Hubspot en SharpSpring, maar uiteraard zijn dat niet de enige technologieën die we in de vingers hebben.”
CRM is echter maar de eerste stap. “Een groot gemis is dat organisaties wel contacten of leads hebben, maar daar dan vervolgens heel kortzichtig mee omspringen,” treedt automation specialist Kenneth Thys bij. “Iemand aantrekken is één ding, maar daar dan niets meer mee doen omdat die persoon toevallig op dat moment niet ‘koopklaar’ is, is natuurlijk bijzonder jammer.” Toch is het vandaag bij veel organisaties de realiteit. “Niets is pijnlijker dan een slapende database waarop niet wordt gewerkt, daarmee laat je zoveel potentieel liggen. Om nog maar te zwijgen van verspeelde marketingeuro’s.”
“Dankzij automation kunnen marketing en sales veel efficiënter dan ze vandaag doen, via slimme workflows de juiste contacten bij concrete koopsignalen naar de logische vervolgstap in het salesproces leiden,” besluit F21’er Stijn Verhoeven. Automation gaat met andere woorden verder dan het implementeren van een oplossing. “Technologie is belangrijk, maar strategie, marketingpsychologie en aandacht voor de customer journey zijn dat evenzeer. Met FAKTOR21 gaan we verder dan zuiver een tool implementeren. Het uitgangspunt is altijd om organisaties aan meer business te helpen.”
Gegeven eerdere ervaringen ligt de nadruk van FAKTOR21 voornamelijk bij organisaties binnen professional services, software/technologie, staffing & recruiting, en vastgoed.
De website van Websteak kan je hier bezoeken: www.websteak.be