Marketing automation

Repetitieve marketingtaken automatiseren om op die manier een vloeiende & consistente customer journey te creëren. Dat is wat je van marketing automation mag verwachten.

 

Misschien gebruik je al marketing automation software en wil je er meer uithalen. Misschien helemaal niet en heb je nog veel manueel werk. 

 

In beide gevallen is er onbenut groeipotentieel. Groeipotentieel dat je met de juiste tools en de juiste kennis omzet in business.

marketing automation

In welke gevallen is marketing automation nuttig?

looks_one

Lange salesprocessen

Leads doorlopen een lang en intensief salestracject vooraleer ze converteren.

looks_two

Complexe besluitvorming

Veel beslissingnemers doen er lang over om te besluiten of ze aankopen of niet.

looks_3

1-op-1 communicatie

Persoonlijke communicatie is een belangrijk aspect binnen jouw salesproces.

Wat zijn de voordelen van marketing automation?

connect_without_contact

Afstemming

Laat marketing en sales naadloos samenwerken.

fingerprint

Relevantie

Communiceer op maat van je klanten en leads.

stars

Kwaliteit

Genereer meer én betere leads.

schedule

Tijd

Minder manueel werk = meer focus op strategie en omzet.

analytics

Inzicht

Al je digitale inspanningen in een oogopslag.

insights

Verbeterde ROI

Converteer maximaal dankzij efficiënte processen.

Marketing automation in 3 stappen

Strategie
Implementatie
Optimalisatie

Strategie

Marketing automation kan uitgroeien tot een van je grootste troeven. Maar dat gebeurt alleen als je een doordachte strategie ontwikkelt die volledig past bij je business en je doelgroep.

 

Een strategie baseer je niet op buikgevoel. Aan de hand van wat je weet bedenk je onder andere manieren om:

  • leads te genereren met inventieve campagnes;
  • leads te nurturen via logische communicatiestromen;
  • al je efforts te meten en bij te sturen waar nodig.

Maar er komt nog veel meer kijken bij jouw strategie. Het is echt een puzzel waar elk stukje moet kloppen zodat jij maximale resultaten bereikt.

strategie marketing automation
implementatie marketing automation

Implementatie

Een foutloze setup van de juiste marketing automation tool is de basis van je succesverhaal. Dat vraagt technische kennis en ervaring die de meeste bedrijven niet zelf in huis hebben. Voor hen verzorgt FAKTOR21 een naadloze set-up.

 

Wij zorgen hierbij voor:

  • done

    Een integratie van bestaande CRM-systemen en tools

  • done

    Tracking

  • done

    Segmentatie en personalisatie

  • done

    Automatisering van marketing en salestaken

  • done

    Communicatie op maat

  • done

    Inzichtelijke rapportage

Optimalisatie

Marketing automation Repetitieve marketingtaken automatiseren om op die manier een vloeiende & consistente customer journey te creëren. Dit bevat onder andere het versturen van mailflows, opzetten van inventieve campagnes en het meten van jouw resultaten.

is allesbehalve een 'set and forget' oplossing. Eens alles is ingesteld, begint het echte werk pas.

Op regelmatige intervallen evalueren we de prestaties van je marketingefforts en sturen we bij waar nodig. Zo geniet jij constant van een optimale flow aan leads en dus groei.

 

Daarvoor kijken we verder dan alleen je tool. We kijken ook naar hoe je campagnes beter kunnen presteren om ervoor te zorgen dat je online succesvol blijft.

optimalisatie marketing automation
left-quotes-symbol

Don’t build links. Build relationships.

Rand Fishkin
Founder SparkToro/Moz

right-quotes-symbol2

Bekijk de impact van marketing automation
bij onze partners

16001-UMA-Logo_u-man-Q-eng-2_jpeg

Klaar voor automation?

 

FAKTOR21 staat voor maatwerk. Jouw merk verdient een marketing automation aanpak gebouwd op wat jou uniek maakt. Door de sterktes van je merk te combineren met uitstekende doelgroepkennis verander je binnen de kortste keren in een leadmagneet.

Wat mag je verwachten?

  • done

    Diepgaande intakegesprekken

  • done

    Meer kwalitatieve leads

  • done

    Communicatie op maat van je doelgroep

  • done

    Meer business. Meer groei.