
Bekijk en beluister al onze afleveringen
The Alignment Faktory podcast is een tweewekelijkse podcast met als hosts Nico en Stefan vergezeld van een gast. We gaan op zoek naar de best practices met betrekking tot mindset, processen en technologie voor een succesvol salesverhaal.
AF⚙️ E12 - GUNTER AMERICA van SALESWISE
Hoe ziet een goede pipeline eruit? Wat is de bare minimum qua CRM-systeem? En wat zijn veelvoorkomende mindset- en cultuurissues binnen salesteams? Drie stellingen waar we met Gunter America, managing partner bij Saleswise, rond sparren.
AF⚙️ E11 - LIEZE GEEBELEN van PROACTIFY
Een proactieve mindset is een must om efficiënt toe te werken naar je onderneming van morgen. In deze aflevering kijken we met haar naar welke mindset je moet hebben om gemeenschappelijke doelen na te streven & de voornaamste valkuilen die ze daarbij ziet.
AF⚙️ E10 - DEEP DIVE SESSIE 2 met Stefan, Nico en Stijn
Vertrouwen is de wisselkoers van een stabiele klantrelatie. En daar hebben marketing- en salesteams alles mee te maken. Hoe kan jij, in een samenwerking tussen beide teams, vertrouwen kweken bij je doelgroep?
AF⚙️ E9 - KURT GHIJSBRECHT van MARKIES
In deze aflevering zoomen we dieper in op hoe je nu eigenlijk een buyer persona vormgeeft, de zin en onzin van bonussystemen en 'smarketing' dashboards.
AF⚙️ E8 - HERMAN MAES van DAILYBITS
Samen met Herman Maes kijken we in deze aflevering naar hoe je als kmo naar technologie moet kijken, wat de basics zijn om een crm succesvol te implementeren en wat de meest voorkomende valkuilen zijn binnen crm-gebruik.
AF⚙️ E7 - THIERRY GEERTS van GOOGLE
Welke rol spelen zoekmachines in de customer journey? Hoe zal dat evolueren? En hoe moeten sales- en marketingteams daarmee omgaan? We vroegen het aan niemand minder dan Thierry Geerts, country director bij Google Belgium.
AF⚙️ E6 - KARL GILIS van AGConsult
Je website is nog steeds een belangrijk kanaal voor je merk. Maar welke rol spelen marketing & sales daarin? Samen met UX- en conversie-expert Karl Gilis duiken we in de do's en don'ts van websites en welke rol je klanten en leads daarin spelen.
AF⚙️ E5 - De buyer journey en deals die "on hold" staan
In deze eerste deep dive van Alignment Faktory onderzoeken Stijn, Nico & Stefan 3 zaken: Waarom is het mindset, processen, technologie, in die volgorde? Hoe breng je een niet-lineaire buyer journey in kaart? Hoe moet je omgaan met deals die on hold staan?
AF⚙️ E4 - STIG VAN HAUWERMEIREN van salesUp
Tijdens deze aflevering van Alignment Faktory zitten we samen met Stig Van Hauwermeiren. Stig ademt marketing, sales & customer support en tracht die drie teams zo goed mogelijk op één lijn te krijgen. Meer dan genoeg voer voor een boeiende discussie rond sales & marketing alignment!
AF⚙️ E3 - PETER SNAUWAERT van Dropsolid
In afevering 3 van Alignment Faktory zitten we rond de tafel met Peter Snauwaert. Peter is business developer bij Dropsolid en heeft decennia ervaring met hoe je relaties en vertrouwen kunt opbouwen. En dat is exact waar we tijdens dit gesprek dieper op ingaan.
AF⚙️ E2 - PHILIP DE CLEEN van IceCool Communication
In aflevering 2 van Alignment Faktory gaan Nico & Stefan in gesprek met Philip De Cleen over de niet-lineaire customer journey.
AF⚙️ E1 - MICHAEL HUMBLET van Chaomatic
In deze aflevering van Alignment Faktory praten hosts Stefan en Nico met Michael Humblet (Chaomatic) over waarom 'niet-verkopen' het nieuwe sales is, sales engines bouwen en intelligente systemen.
AF⚙️ E0 - MATTEO VAN MOL van Websteak & StrongTale
In de pilootaflevering van Alignment Faktory praten hosts Stefan en Nico met Matteo (Websteak & StrongTale) over gealigneerde revenue teams, shared scorecards en technologie.