Een optimale samenwerking tussen sales & marketing is iets waar veel bedrijven naar zoeken. Onlogisch is dat niet. Gealigneerde teams zorgen ervoor dat jij je groeidoelstelling sneller haalt en overtreft!
Je hebt er baat bij om je teams op één lijn te zetten. Denk maar aan volgende statistieken...
Wist je dat je met sales & marketing alignment...
meer conversies registreert
meer deals wint
meer klantretentie bereikt
Sales & marketing alignment is niet iets dat je op één dag aanpakt. Het vraagt om structurele veranderingen in je bedrijfsprocessen- en cultuur.
Procesoptimalisatie is een eerste belangrijke stap.
Ook change management is een belangrijke pijler, want je teams moeten over de juiste mindset beschikken. Actief daarop inspelen is key om iedereen op dezelfde lijn te krijgen.
Sales moet bereid zijn om samen te werken met marketing en omgekeerd. Pas dan zullen nieuwe processen en technologieën renderen.
Ten slotte is er technologie. Technologie helpt je teams om inzicht en die transparantie in te bouwen.
Een goed CRM-systeem aangevuld met krachtige rapportage- en automatiseringsmogelijkheden is onmisbaar voor sales & marketing alignment.