Je sales- en marketingteam op één lijn zetten vraagt tijd. Uiteindelijk introduceer je een nieuwe manier van werken die leidt tot betere resultaten. Daarom is het belangrijk dat je weet wat je hoe en wanneer moet aanpakken. Vaak kiezen bedrijven ervoor om een state-of-the-art CRM-systeem te implementeren.
Maar dat wat alignment verhindert zit vaak dieper geworteld in je organisatie.
Het eerste dat we doen tijdens een samenwerking, is kijken wat de huidige stand van zaken is. Hoe goed werken de teams samen? Welke processen bestaan er vandaag om alignment te stimuleren of misschien zelfs te verhinderen? Maar vooral: welke processen (en inzichten) zijn er nodig om ervoor te zorgen dat het sales- en marketingteam op dezelfde lijn komt te zitten?
Kortom: het eerste wat we doen is bestaande processen analyseren en de fundamenten leggen waarop we jouw alignment gaan baseren.
Mondjesmaats begeleiden we het sales- en marketingteam in de samenwerking zodat ze bekend raken met alle interne processen.
We starten bij de basis en breiden geleidelijk aan uit om de overgang zo vlot mogelijk te laten verlopen.
Technologie zorgt ervoor dat je de nodige inzichten vergaart die je helpen om je teams op dezelfde lijn te zetten.
Op basis van wat er nodig is, implementeren we één systeem waarin je het hele commerciële proces volgt. Iedereen heeft compleet inzicht in elke lead, elke deal en elk proces.
Rome werd niet op één dag gebouwd. Jouw teams gaan ook niet van de ene dag op de andere op dezelfde lijn zitten.
Tijdens de samenwerking ontvangt je sales- en marketingteam een reeks trainingen die hen in staat stellen om beter met elkaar te communiceren door middel van nieuwe processen en uiteraard de data en technologie die erachter schuilt.
Gaandeweg kijkt het FAKTOR21-team mee om te zien waar de teams vooruitgang boeken en waar er nog extra werk is.